Palvelut

Ykköshammas tarjoaa monipuolisia suun terveydenhuoltoon liittyviä palveluita. Meiltä saat hampaiden tarkastusten, paikkausten ja poiston lisäksi myös juurihoitoa sekä proteeseja. Tarjoamme myös särkypäivystystä sekä työterveyshoitoa.

Hampaiden tarkastus

Hampaiden tarkastuksessa kannattaa käydä Ykköshampaassa kerran vuodessa. Tosin tarkastusvälit ovat aina yksilöllisiä: joskus tarkastuksessa tulisi käydä 6 kuukauden välein ja joskus voidaan väliä venyttää kahteen vuoteen. Suun hoito onnistuu parhaiten, kun hoitohenkilökunnan ja asiakkaan välille syntyy luotettava ja mahdollisimman pitkäkestoinen hoitosuhde.

Hampaiden paikkaus

Ykköshampaassa hampaiden paikkaus käy nopeasti ja kivuttomasti. Lisäksi annamme ohjeet reikiintymisen ennaltaehkäisemiseen, jotta voit tulevaisuudessa välttää hampaan reikiintymiset ja paikkaukset.

Hampaanpoisto

Ymmärrämme, että hampaan poisto voi olla pelottava ja jännittäväkin tilanne.  Siksi me Ykköshampaassa keskustelemme ja käymme asioita ensin läpi. Meille on tärkeää, että toimenpide on kivuton ja mahdollisimman nopea.

Juurihoito

Juurihoito joudutaan suorittamaan yleensä silloin, kun hampaan ydin tulehtuu. Tulehdusreaktio aiheuttaa hampaan ytimessä turvotusta ja painetta. Tulehtuneen hampaan yleisimpiä oireita ovat hammassärky ja jomotus. Juurihoito tehdään Ykköshampaassa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti. Hampaan juuret puhdistetaan ja täytetään juurentäyttöaineella.

Hammaslääkäripelko

Me ymmärrämme Ykköshampaassa, että hammaslääkäripelko on melko yleinen ongelma. Hammaslääkäripelko voi johtua monesta eri tekijästä, joista yleisin on kivun kokeminen. Olemme huomanneet, että pelosta ja jännityksestä puhuminen jo ajanvarauksen yhteydessä voi auttaa jo huomattavan paljon. Asia on hyvä ottaa esille heti Ykköshampaaseen tullessasi. Me autamme!

Hammasprotetiikka

Ykköshammas valmistaa koko- ja osaproteesin ja hammassillan yhteistyössä hammaslaboratorion kanssa. Hammaslääkäri tekee tutkimukset ja ottaa jäljennöksen, jonka perusteella hammasteknikko valmistaa proteesin hammaslaboratoriossa. Proteesin valmistamisen jälkeen se sovitetaan suuhun ja hammaslääkäri viimeistelee proteesin tai hammassillan muotoilua istuvuuden varmistamiseksi.

Purentavaivojen hoito

Ykköshampaassa käydessäsi keskustelemme hyvinvoinnistasi. Usein pään alueen kipujen taustalla ovat purentaperäiset syyt.  Joskus pelkkä purennan hionta ja purentakisko riittävät kipujen häviämiseen.  Purentavaivat voivat lisääntyä myös esim. uniapnean seurauksena tai muutoin epäsäännöllisen unirytmin seurauksena.  Mikäli uniapneadiagnoosi on varma, myös uniapneakiskon teko voi olla aiheellista.

Särkypäivystys

Soittaessasi Ykköshampaalle arkena, annamme samalle päivälle särkyajan.

Työterveyshammashoito on verovähennyskelpoista

Työpaikkahammashoito on järjestely, jossa yritys maksaa joko kokonaan tai osittain työntekijän vuosittaisen hammashoidon kustannukset. Työpaikkahammashoidon kautta tehty tavanomainen hammashoito on yritykselle verovähennyskelpoinen kulu ja työntekijälle veroton etu. Hoitopalvelujen laajuus ja hoidon järjestely sovitaan joustavasti yrityskohtaisesti. Työpaikkahammashoidosta hyötyy sekä yritys että henkilökunta.

Ykköshammas tekee yrityksesi kanssa kirjallisen sopimuksen työpaikkahammashoidosta.
Lataa sopimus tästä.

Kysy tarvittaessa lisätietoja Ykköshampaasta: puh. 050 5379926 tai 03 3482 250.